Pages

22 March 2013

Seharian di Penang

Assalamualaikum dear blog..today is Saturday.. happy weekend day..hehe

Semalam sangat-sangat penat okay..mana tidak nya..seharian BERKAMPUNG di Pulau Pinang..buat macam hometown sendiri jek kan..xpe2..tu kan hak milik Malaysia jugak kan..kita kan 1 Malaysia..erkk!ada kaitan ke?hentam aje lah Kak Bedah..haha

Semalam bermula dengan picked up boyfriend and kawan kepada kawan aku kat kedai kawan kepada kawan aku tu..banyak betei kawan kan..masa tu lebih kurang pukul 9 macam tu lah..

Then kami pergi breakfast dekat-dekat pasar Taman Ria..first time makan kat sana..akhirnya hajat aku nak makan roti canai tercapai..dah lama mengidam nak makan roti canai okay..ala-ala ibu mengandung gittew..haha

First place yang kami singgah kat Pulang Pinang was Queensbay Mall..terpaksa dropped gegirl kat sana jap sebab boboy nak solat Jumaat..kan semalam hari Jumaat..sangat-sangat pelik okay kalau orang lelaki Melayu Islam x solat Jumaat..rugi sangat-sangat x solat Jumaat..sesambil lepak kat situ gegirl makan Japanese punya fishball..macam-macam perisa ada..ada sotong,udang,chicken cheese pun ada..gegirl try yang 3 tu lah..kan dah tengahari time tu..lapar okay..makan sekadar mengalas perut yang berkeroncong..

After solat Jumaat still dok situ..pusing-pusing situ jap sambil makan aiskrim..sweet x?haha..berlima okay..xda maknanya berdua-duaan..tu boyfriend kawan aku yang belanja..

The second place kami pergi was Bukit Bendera a.k.a Penang Hill..the ticket was about RM4..mungkin tu price for student..sebab aku tengok kat tiket tu ada jugak yang RM8..yang tu mungkin tiket kawan kepada kawan aku..dia xda student card..hehe

Baru aku tahu bahawasanya aku ni gayat..tahu x apa itu gayat?bukan gayut okay..ini adalah gayat..gayat tu fobia dengat ketinggian lah..mak aih!punya lah aku fobia dengan ketinggian..takot sangat-sangat!nasib baik masa pergi Langkawi hari tu aku x naik kereta kabel..kalau x,x tahu nak cakap apa..huhu

Kat Penang Hill tu kami just jalan-jalan..snap pics..tengok pemandangan..tu jek..dan jugak solat Asar kat situ..sejuk betei ayaq kat situ..

The third and last place kami pergi was Gurney Mall kalau x silap aku lah..mall tu dekat dengan laut..wah!parking dekat VIP punya parking lagi you all..bajet VIP lah sangat kan..haha

Kat situ kami dinner kat Kopitan..and celebrated my friend punya birthday..celeb awal sket..birthday dia hari ni..apa-apa pun SELAMAT HARI TUA MY FRIEND..haha

Syok sangat-sangat makan..sebab apa?sebab orang belanja..hehe..thanks yang belanja..nanti belanja lah lagi..=.=

Lastly kami pun gerak balik ke Sungai Petani..penat sangat-sangat..mata dah ngantok..

Next time kita pergi lagi yea..nanti dah kerja lah pulak yea..In Shaa Allah..

That's all..

Nida and Anun..@ Queensbay Mall
Macam barbie doll dah si Anun ni..
Dalam train nak naik Penang Hill..
@ Penang Hill..
Nida dengan kecomelannya..
Tengok-tengok..sehinggit per saat..
Kanak-kanak riang..
Bunga apakah ini?orkid lah..bukang!=.=
Penang Hill Mosque..
Happy Birthday Anun..@ Gurney Mall..

No comments: